Meny
Menu

Fakturering

Behovet av att avisera eller fakturera avgifter ställer särskilda krav på ett smidigt och överskådligt verktyg. Genom arcMember har du möjlighet att automatisera hela fakturaflödet, från skapandet av en faktura till kuvertering och försändelse. När du sedan läser in betalningsfilerna från din bank så matchas inkomna betalningar mot skickade fakturor via OCR-nummer, och prickas av automatiskt vilket också triggar en automatisk uppdatering av individens medlemsstatus. Hämtar du in nya medlemmar via ett publikt formulär i kombination med vårt automatiska faktureringsflöde så har du sparat dig själv mycket tid. Därefter rullar fakturorna på för varje medlemsperiod.

 

Fakturorna går att anpassa efter dina behov. Exempelvis så går det att sätta pris efter ålder, lägga till logotyper och fritexter. För våra Enterprise-kunder finns möjligheten att ytterligare detaljstyra fakturornas utseende och summering. Vidare går det att delegera arbetet till eventuella gruppadministratörer som då kan skicka fakturor som är unika för den egna gruppen, med exempelvis unik logotyp och ett unikt kontonummer.

 

Utöver självförnyande medlemsfakturering så kan du skapa engångsfakturor i arcMember. Till en sådan faktura kan du addera produkter från det produktbibliotek du kan sätta upp i systemet samt helt fria orderrader. 

 

Sammanfattning

 

  • Skapa och skicka medlemsfakturor som bilaga via e-post.
  • Skapa och skicka medlemsfakturor som brev inkl. kuvertering och försändelse.
  • Automatiska utskick av förnyelsefakturor vid utgående medlemskap.
  • Automatisk upprätthållning av medlemsdatum utifrån betalning.
  • Skapa och skicka engångsfakturor innehållande produkter från produktbibliotek. 
  • Skapa och skicka engångsfakturor innehållande fritextposter. 
  • Skapa fakturor med OCR-nummer.
  • Kundanpassa fakturornas utseende.
  • Förhandsgranska fakturor.
  • Söka bland fakturor utifrån multibla sökkriterier. 
  • Söka bland inkomna betalningar utifrån multibla sökkriterier. 
  • Läsa in fil från BG/PG för automatisk avprickning av inkomna betalningar.
  • Hantering av misslyckade matchningar vid import av OCR-fil.
  • Uppföljning av försenade inbetalningar och automatiska utskick av påminnelseravier.
  • Hantering av överbetalningar i form av återbetalning eller tillgodo.
  • Fakturering kan användas från central nivå eller per lokalförening.

Demofiler

Se någon av våra demofilmer för ytterligare beskrivning av arcMember.
» Se film

Programversioner

Se en jämförelser över våra olika versioner av arcMember.
» Jämför versioner

White paper

För er som vill veta lite mer.
» Ladda ner white paper
 
Telefon

Använder du arcMember idag, men saknar något?

arcMember utvecklas hela tiden, och vi är intresserade av att känna till våra kunders behov. Kontakt oss gärna med ditt förslag för utveckling.
Spela

Nyfiken?
Du kan börja redan idag!

Du kan prova arcMembers grundmodul gratis i 20 dagar, utan att du binder dig till någonting.